Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012

ΧΑΣΚΑ και ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ



 Στη   διαρκεια  της παιδικης  μου  ηλικιας  με  κυνηγουσε  ενας  εφιαλτης  , ΦΑΓΗΤΟ [ πρωινο ,μεσημεριανο  ιδιαιτερα  βραδινό  που  βρισκοταν στο τραπεζι  κι  ο Πατερας].
Δεν  γνωριζω  ποσοι  εχετε  φαει  ξυλο  για  να φατε  .......εγω  το αθλημα  το  κατεχω.
Η  ΜΟΝΗ  ΜΕΡΑ  που  περιμενα  με  ΛΑΧΤΑΡΑ  να  ερθει  η  ωρα  του  ΦΑΓΗΤΟΥ  ηταν  η  τελευταια  Κυριακη  των  ΑΠΟΚΡΕΩΝ.
Η  ΑΤΙΜΗ  ΩΡΑ  δεν  περνουσε!!!
Τα  βαφτισιμιά,  τα  ανίψια  της  γιαγιας   οι  αδελφες  του  πατερα μου  εκει  μπαστακες εχοταν  λεει  να ζητησουν συγγνωμη  απο  την  γιαγια, να της  φιλισουν το χερι  ,[για  να 'χουν  περιθωριο  να συνεχισουν την επομενη ] και  ο  θειος  μου  ο  ΤΖΩΡΤΖΗΣ  .......αργουσε , αργουσε  ιδιαιτερα  εκνευριστηκα  να  κανει  το περασμα  του  ντυμένος  ως  ΣΆΤΥΡΟΣ  με προβιες  και  ''κουδουνια'';;;;!!!!....................αν  δεν περνουσε  ο  ΤΖΩΡΤΖΗΣ  ......ΧΑΣΚΑ  ΔΕΝ  ΕΙΧΕ!!!!!

 «Χάσκα». Χάσκα ήταν ένα στρογγυλό κομμάτι σουσαμένιος χαλβάς[ τουλαχιστον  στο δικο  μου χωριο]  αργοτερα  εμαθα  πως  στα  περισσοτερα  μερη  γινεται  με αυγο,  ισως  γιατι  ο  συγκεκριμενος  χαλβας  --αναμεσα  σε  μαστιχα  και  καραμελα  ,μικρα  στρόγγυλα  πιτακια  με σουσαμι--ηταν εδεσμα  της  Μακεδονιας  και της  Θρακης.
. Η  ΓΙΑΓΙΑ Τρυπούσε τον χαλβά στο κέντρο, περνούσε   ένα σπάγκο και τον κρεμούσε στην  ακρη  του  πλαστη[ αυτο που  ανοιγουν  φυλλο για πιτα]
 Γύριζε τον ΠΛΑΣΤΗ  με το χαλβά πάνω στα κεφάλια μας --πεντε  κεφαλια-  στο  υψος  των ματιων, με  τα χέρια μας  πίσω  προσπαθουσαμε  να  πιασουμε  τον χαλβά με το στόμα. 
Φασαρια  να  δεις , τοτε  η  ΩΤΟΡΥΠΑΝΣΗ   δεν  ειχε  λαβει  μορφη  Ασθενειας, ισως  μονο  η  μητερα  κουρασμενη  ολη  την  ημερα  να  ειχε  αναγκη  να φωναξει  ΣΚΑΣΜΟΣ !!!
Ποιος  ξερει;;; δεν  τη  ρωτησα  ποτε.....βλεπεις  τα παιδια  εχουν  τη  ΜΑΝΑ  ΔΕΔΟΜΕΝΗ!!!
Αγαπημενη  της  γιαγιας  η  ΥΠΟΦΑΙΝΟΜΕΝΗ ωστε  ο  χαλβας  να  κανει  ενα  ''ΒΟΛ  ΠΛΑΝΕ''[ ΠΑΛΙΟ  ΑΜΑΡΤΗΜΑ......ΑΠΟ  ΤΟΝ  ΚΑΙΡΟ  ΤΟΥ  ΑΣΩΤΟΥ..]
Η  ολη  διαδικασια  κρατουσε  αρκετα  ωστε  να το  ευχαριστηθουμε   με  ωραιοτερη  στιγμη  εκεινη  που  η  Μητερα  μου,  απλωνε  το  χερι..........γινοταν  ο χαμος!!!
Στο   τελος   καιγαμε  τον  σπαγκο  που  η  ΓΙΑΓΙΑ  με  αγωνια  ηθελε  να  τον δει  να  καιγεται  μεχρι   την  κορυφη   προκειμενου  να πανε  ολα  καλα  στο  σπιτι!!!!!
Το  βραδινό  Τραπεζι  δεν  επρεπε  να  ''μαζευθει''..........---μη  με  ρωτατε  γιατι, ακομη  και σημερα  δεν το γνωριζω--. 
Καβαλα  στην  πλατη  του  Πατερα  μου , βγαιναμε  στις  12.00......[μεσανυχτα] ν'  αφησουμε  ενα  πιατο  με  κρεας  και  πιτα  στο  ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ;;;;;;;!!!!!![  για  τις  ψυχες  για  καποιον  περαστικο;;;]  εγω  ξερω  πως  απολαμβανα   την  βολτα  !!!!!!!!!!!!!!!!!!


Υ.Γ  Οταν   δεν  χρειαζοταν  πλεον  να  με  μαλωνουν  προκειμενου  να  φαω  ....................................ολα  αυτα  τα  ''ομορφα  βραδια  ειχαν  περασει''  ...............μα  περισσοτερο  μου  λειπουν  τετοιες  ωρες  οι  ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ  ΜΟΥ  ΠΟΥ  ΕΦΥΓΑΝ........
Οπως  και  να 'χει......ΚΑΛΗ    ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ -- αν  και   βλεπω  να   την  πιανει  το  ΕΝΟΙΚΙΟΣΤΑΣΙΟ ---και  ΚΑΛΟ  ΠΑΣΧΑ......!!!........

Δεν υπάρχουν σχόλια: